Het visualiseren van jouw organisatie en diensten en/of producten via bedrijfsfotografie is bijzonder waardevol. Aantrekkelijke bedrijfsfoto’s benadrukken jouw kwaliteiten en laten de toegevoegde waarde zien voor jouw klanten. Bij het maken van bedrijfsfoto’s is het van belang om de kern van jouw organisatie, de dienst en/of het product op een frisse en goede manier te fotograferen. Wat is het ‘verhaal’ dat je wil vertellen? Wat is de dienst of het product dat je biedt? En welke toegevoegde waarde bied je jouw klanten?
Door voorafgaand aan het maken van de foto’s of een reportage uitgebreid met jou en/of andere collega’s in gesprek te gaan, maak ik de boodschap en de juiste ‘tone of voice’ van jouw bedrijf duidelijk. Vragen hierbij zijn niet alleen wat is het product of de dienst die je biedt, maar bijvoorbeeld ook: wat is de positionering in de markt, wie is je doelgroep, welke boodschap wil je uitdragen en waar worden de foto’s allemaal voor gebruikt? Vaak denken we bij bedrijfsfotografie direct aan beeldmateriaal voor de website. Maar ook voor presentaties, een ijzersterke pitch, een artikel of een nieuwsbrief bewijzen bedrijfsfoto’s hun meerwaarde. Ik maak een duidelijk draaiboek, zodat alle betrokken op de hoogte van het hoe, waarom en wanneer. Zo werk ik efficiënt en creatief.